onsdag 23 april 2014

Nya innehav i ISK...

Det har blivit lite omstrukturering efter att ha "flyttat" aktier.
I mitt ISK har jag sålt av Swedbank då jag vill minska exponeringen mot svenska banker. Dom såldes med en vinst på 1,7% exkl courtage och utdelning. Men då jag fortfarande vill ha chans till belåning hos Avanza och deras Superlån låg likviderna bara still till i morse då Hennes & Mauritz inhandlades till en kurs på 274,50kr. Hade kunnat gå in på en lägre nivå men jag tror på HM och deras expansionsplaner, så detta innehav blir en buy-and-hold.
Ytterligare affärer genomfördes under gårdagen då McDonald's såldes. Vinsten blev 5,4% exkl dom två utdelningar som utbetalades då jag ägde aktien. Vad köptes istället? Har en längre tid sökt en amerikansk bank till portföljen och har bevakat på Wells Fargo(WFC) men då jag tycker att kursen är väl hög för tillfället så föll valet istället på Citigroup(C), vilka köptes till en kurs på USD 48,14.
Så jag följde bara halvvägs de tankar och bevakningar jag skrev om för ett tag sen, läs inlägget här.. Det som väntar nu är en påfyllning i Prospect Capital(PSEC) vid en attraktiv nivå. Sen får vi se om General Electric, 3M, Kellogg, Johnson and Johnson, Colgate-Palmolive, UPS, Canadian National Railway eller kanske ytterligare ett Business Development Company(BDC) likt PSEC gör entré i portföljen.
Ha det bäst därute /Aktienybörjaren

2 kommentarer:

  1. Hej
    Efter artiklarna om ISK kontra Kapitalförsäkring på andra bloggar så undrar jag om du har alla dina innehav på ett ISK, eller om du har innehav som ger utländsk källskatt placerade i en Kapitalförsäkring ?

    Funderar du på att flytta vissa aktier till Kapitalf. eller skall du behålla allt i din ISK ?

    Själv har jag börjat fundera på att dela mitt ISK innehav.

    Tack för bloggen.

    SvaraRadera
  2. Har mina investeringar i både och...
    Har de svenska plus två amerikanska innehaven i ett ISK och tre amerikanska (ska bli fyra) i en KF. Kommer flytta över alla utländska innehav till KF i sinom tid..

    SvaraRadera