lördag 11 januari 2014

Mål med 2014

Tyngdpunkten med mina mål under 2014 kommer framförallt ligga på att lära mig själv mer om den nya värld som öppnats iom att jag intresserat mig för aktier och investeringar.

Investeringsmässiga mål:
Avkastning om 5%(nominellt värde) per den sista augusti. 
Ett inköp i en ny aktie. Har ett tiotal amerikanska aktier på bevakningslistan som kan bli aktuella, har kikat lite extra på Cincinnati Financial Corp, Cisco Systems, Microsoft och Deere & Co.
Utöka innehavet i Prospect Capital om den sjunker till en nivå där jag kan tänka mig att gå in, för att få mer flöde månadsvis. 

Kommer framöver även redovisa utdelningar månadsvis och jämföra med samma månad föregående år. 

Bloggen:
Sikte med bloggen är att göra 1 inlägg per vecka men jag tror att det kommer bli tufft då jag är alldeles ny att skriva blogg samt att det inte kommer bli så många investeringar. Blir det 2 inlägg i månaden kommer jag vara nöjd.

Läromässiga mål:
Kommer ägna en hel del tid till att läsa böcker, ska avsluta Peter Lynch "One up on Wall Street". 
Följa och läsa många bloggar och blogginlägg både från svenska och amerikanska bloggare. 
Läsa in mig på bolagen jag har på bevakningslistan och skapa mig en bättre bild av dem genom att göra egna analyser, bli bättre på att göra egna analyser och slipa på min investeringsstrategi. 

Finns lite om 2014 skrivet i det här inlägget.


Ha ett bäst 2014/Aktienybörjaren 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar