lördag 15 november 2014

Portföljuppdatering...

Iom att jag och tjejen har flyttat och lasset gick förra lördagen så har det blivit lite skrivvila här på bloggen, tiden har inte riktigt funnits. Men nu börjar det mesta bli klart och bloggen kan få lite mer tid och börsen lite hårdare bevakning..

Det har faktiskt blivit ett par inköp sen senaste inlägget. Det är två svenska aktier som inhandlats, Mekonomen och Clas Ohlson B.

Inköpet i Mekonomen blev av genom att jag tagit rygg på några bloggkollegor, gillar inte följa-John, men tiden har helt enkelt inte funnits till börsen, så där av tog jag den enkla vägen.

Clas Ohlson B, hur tänkte jag här?
Dels så har deras siffror börjat vända, missade visserligen analytikernas förväntningar på en försäljningsökning i oktober men i övrigt tycker jag det ser bättre ut än tidigare.
Dels så finns det inget Bauhaus eller liknande i stan där vi bor utan "järnaffärsinköpen" kommer i framtiden ske på just Clas Ohlson..

Håller ett stadigt öga på bevakningslistan och har satt en del kurslarm, bara hoppas att det blir en ytterligare rekyl snart..

Ha det bäst därute /Aktienybörjaren

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar