torsdag 27 november 2014

Portföljuppdatering..

Det har under veckan hänt en hel del i portföljen. 

Två aktier har fått lämna kapitalförsäkringen, Elekta B och Sandvik. Varför en försäljning så snabbt efter inköp? Efter att jag gått igenom min ekonomi så ville jag minska på utgifterna. Ett sätt att minska dessa var att lösa ett lån jag har haft sen i vintras, iom att nästan allt mitt kapital har suttit i aktier fick det bli en försäljning. Ville ju egentligen inte sälja något innehav men Elekta B och Sandvik är de två aktier jag kunde se mig utan. 
Jag löste lånet nu för jag tror mig ha svårt att skapa en avkastning som är högre än den inlåningsräntan jag hade på lånet.

Det blev ju trots allt lite likvider kvar på kapitalförsäkringen och för dessa har jag dragit till med två riktiga chans-aktier Seamless Distribution och Sensys Traffic. Varför de två? Seamless hörde jag väl om på Avanza Forum i mars och Sensys Traffic är bara ett resultat "blunda-och-peka"-strategi.

Hur har ni tänkt och gjort med era inkomst kontra utgifter?

Ha det bäst därute /Aktienybörjaren

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar