söndag 15 mars 2015

Summering av februari...

En sen månadsuppdatering...

Det har hänt en del i portföljen under månaden. Vet inte hur jag ska beskriva mina tankar och handlingar under februari. Jag fick en magkänsla som sa att det var dags för mig att kliva ur marknaden.

Det har blivit både köp och sälj av samma aktier. Fyllde på mina innehav som sedan såldes av, iom att jag inte hade nån tanke bakom inköpen av alla innehav. Utan det kändes som jag "sköt från höften", har ingen klar strategi för mina investering och under tiden jag utformar regler och en strategi så blir det månadssparande i fonder.

ISK:
Köpt
Handelsbanken, Swedbank, Nordea, SEB, Investor, Industrivärden och Melker Schörling samt H&M.

Sålt
Samtliga innehav (se ovan) samt Cloetta som oxå fanns på kontot. Alla stek utom Melker Schörling som backade 1,8%, bäst gick Nordea som från GAV steg 18,3%

Månadssparande i Avanza Zero

KF:
Inga förändringar

Månadssparande i Spiltan Aktiefond Investmentbolag

Likviderna från försäljningarna har använts till lite lyxkonsumtion och resterande del investerades nu i mars i Tele2 B enbart för utdelningen.

Ha det bäst därute /Linus "Aktienybörjaren"

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar