måndag 23 december 2013

Investeringsfilosofi

I detta inlägg kommer jag ta lite kort om min investeringsfilosofi..
Är utdelningsinriktad i mina aktieinvesteringar. Det innebär för mig att jag inte alltid behöver köpa värde, på lägsta nivå/till fyndpris eller när det är rekyl, iom att tanken är att hålla aktierna under mycket lång tid.
Så länge bolagen har en vinst- och utdelningstillväxt, bra payout ratio samt att inte minskar utdelningarna kommer dom finnas kvar i portföljen.
Jagar inte dollarkursen vid inköp utan tror att det kommer jämna ut sig över tid. Kommer mer om min syn på dollar i framtida inlägg.
/aktienybörjaren

1 kommentar:

  1. Du har en sund filosofi. Inköpspriset har inte alltför stor betydelse när man håller fast vid bolagen en längre tid, 5-20år exempelvis. Jag gillar kvaliteten i din portfölj. Ett tips är Philip Morris ( om du inte är mot att investera i tobaksindustrin ) & General Mills ( konsumentgigant ).

    SvaraRadera