lördag 14 december 2013

Starten...

1999 fick jag mina första fonder i present, 3st fonder hos Robur, kommer inte ihåg vilka. Mina egna första inköp gjordes i Robur Rysslandsfond och Robur Amerikafond i mars 2001. Sen föll allt med investeringar i glömska...

Under sommaren 2011(Rörvik) och vinter 2012(Moberg), gjordes några dåliga val som slutade med förlustförsäljningar..

Efter det började jag investera "på riktigt", vilket började med inköp i amerikanska aktier under våren -13. Gillar verkligen deras kvartals- eller månadsutdelningar, vilket ger ett lite snabbare kassaflöde.

1 kommentar:

  1. Fin portfölj! AT&T var en nyhet för mig.

    Anar en viss exponering mot dollar. Vore kul att läsa hur du såg på dollarns utveckling. Men med regelbundna inköp så borde man delvis vara garderad mot nedgång. Att få tillbaka all källskatt kan dock vara ett problem ifall du kör med ISK.

    Kul att du kommit gång att blogga! Ska följa framöver.

    SvaraRadera