fredag 28 mars 2014

I valet och kvalet om nya investeringar...

Står verkligen i valet och kvalet om jag ska gå in i ett nytt REIT, då kanadensiskt eller amerikanskt, eller fylla på nåt av mina innehav.

Tanken med nytt REIT är att få lite mer kassaflöde och just nu ligger de två jag hårdbevakar nästan på årslägsta och ett tryck på köpknappen är inte långt borta. Ska läsa rapporterna igen i helgen för att få en bättre uppfattning..

Om jag istället fyller på något befintligt innehav är för att jag tycker några innehav fortfarande har en rimlig värdering och inte är tokdyra. Alternativt att det blir inköp/fylla på i ett värdepapper som ingår i Avanzas Superlån. För att kunna jobba lite mer med belåning..

Just nu är det verkligen svårt att bestämma sig...

Ha det bäst därute /Aktienybörjaren

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar