torsdag 12 juni 2014

Mitt månadssparande..

Här kommer det lovade inlägget om mitt månadssparande..
 
Hade gärna kunnat spara mer pengar men lite för mycket habegär tidigare i livet sätter p för det. Ett gäng dåliga bilaffärer, en nyare bil för inte så länge sen(lånfinansierad) samt amortering på ett släpvagnslån gör att sparkvoten på lönen för liten. Därför har jag strukturerat mitt månadsspar till fonder. Fonder som jag kan hålla vid en sättning eller börskrasch men som ger en liten och stabil avkastning över tid. Fonderna i min portfölj är för tillfället:
Spiltan Räntefond
Atlant Stability
Catella Hedge HF
Cicero Avkastning
Catella Avkastningsfond
 
Varför fem fonder? Bara av den andningen att jag inte kan bestämma mig vilka fonder att spara i, precis som med aktier vet du inte vilken av två du ska köpa? Köp båda...
 
När det är tillräckligt med kapital på fonddepån så kommer släpvagnslånet att amorteras. När det är gjort och tillräckligt med likvider finns och en samtidig attraktiv aktiekurs på nåt av bolagen på bevakningslistan blir det inköp..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar