torsdag 8 maj 2014

Prospect Capital (PSEC)..

Igår kom rapporten för PSEC 3e kvartal. De missade analytikernas förväntningar med ca 2 miljoner dollar i Total Investment Income vilket resulterade i att aktien sjönk 5,03%,  snubblande nära en nivå där jag kan tänka mig att öka på mitt innehav.

Framtiden får utvisa hur PSEC klarar sig när vi går från lågräntenivåer till högre räntor, kan bli tufft med tanke på deras affärsidé. Tror dock att dessa låga räntor håller i sig ett tag till..
Vilket gör att jag sitter still eller ökar i mitt enda innehav Business Development Company(BDC) innehav..

Ha det bäst därute /Aktienybörjaren

2 kommentarer:

  1. Rapporten i sig var väl ingen kioskvältare men SEC har varit på dem att de måste göra om redovisningen lite och konsolidera de innehaven som man äger mer än 50 % i. Kan väl kanske vara en liten törn i kanten på förtroendet, även om jag själv tycker att det kanske inte är så extremt farligt.

    SvaraRadera
  2. Det är därför dom planerar att överklaga SEC-domen..
    Vi får se hur det utvecklas...

    SvaraRadera