torsdag 1 maj 2014

Summering av april..

April innebar ett litet lyft för min portfölj, visserligen tillkom det lite courtage när jag flyttade en del investeringar från ISK till KF.
Portföljens investeringssparkonto steg med 2,86% men kapitalförsäkringen sjönk med 4,83%. Jag kommer fortsätta investera ISK-utdelningarna i Avanza Zero och AMF småbolagsfond och KF-utdelningarna i Spiltan Investmentfond . Det kan bli så att dom sätts i Cicero Avkastningsfond eller Catella Avkastningsfond för lägre risk och lite avkastning i väntan på nya investeringar.
Utdelningarna som trillade in på kontona var/aktie:
Prospect Capital 0,72kr
Realty Income 1,20kr
The Coca-Cola Company 1,99kr
Handelsbanken 16,50kr
Hade en del likvider som skulle användas till nya inköp eller fylla på befintliga innehav men då inte något av bolagen på  bevakningslistan är en attraktiv nivå bestämde jag mig för att betala tillbaka belåningen. Så nu är portföljen obelånad, riktigt skönt..
Sparkvoten blev 10% vilket är lite mer än en normal månad.. Vilket är bra för nästa månad kommer bli en mindre katastrof för sparandet..
Ha det bäst därute /Aktienybörjaren

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar